Rozwój gry, jako World of Planes, rozpoczęto w 2009 roku. Podczas tworzenia gry producent czerpał z wcześniej wydanych przez siebie tytułów: Il-2 Sturmovik: Birds of Prey, Apache: Air Assault i Birds of Steel. W późniejszym czasie nazwę gry zmieniono na War Thunder, by uniknąć pomyłki z konkurencyjną produkcją Wargaming.net - World of Warplanes.
2011
1 kwietnia opublikowano zapowiedź nowej gry - World of Planes. Pisma i serwisy traktujące o grach komputerowych wzięły informację za primaaprilisowy żart, jednak później Gaijin Entertainment potwierdziło, że trwają prace nad wieloosobowym symulatorem wojny zawierającym grywalne nie tylko samoloty, ale i okręty wojenne oraz jednostki naziemne.
17 czerwca uruchomiono oficjalną stronę internetową projektu.
25 sierpnia w serwisie YouTube zamieszczono pierwszy oficjalny trailer gry, w którym przedstawiono rozgrywkę we wczesnej wersji gry z bitwy lotniczo-morskiej pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Japonią[.
6 września światło dzienne ujrzał kolejny zwiastun gry, pokazujący bitwę w pobliżu Kubania. W boju brały udział niemieckie i radzieckie jednostki naziemne wspierane przez siły powietrzne.
Od 6 do 9 października World of Planes pokazano na rosyjskich targach gier komputerowych Igromir. Zwiedzający mieli okazję zagrać w wersję alfa gry. W tym samym czasie gra została opublikowana. Udział w testach wzięli udział gracze z Rosji, Europy i Ameryki Północnej.
7 października dodano nowy filmik z gry. Akcja toczy się w różnych teatrach II wojny światowej - bitwa o Anglię, atak Niemiec na ZSRR czy wojna na Pacyfiku. Wtedy też po raz pierwszy pokazano samoloty odrzutowe - North American F-86 Sabre i MiG-15.
24 grudnia deweloperzy ogłosili rozpoczęcie prac nad betą gry na pierwszy kwartał 2012 roku.
2012
1 stycznia brytyjska edycja magazynu o grach komputerowych PC Gamer umieściła World of Planes na liście "Best Games of 2012" (najlepsze gry roku 2012) w kategorii MMO.
24 stycznia Gaijin Entertainment ogłosił zmianę nazwy projektu na War Thunder z uwagi na fakt, iż w przyszłości gra będzie oferowała poza samolotami, także grę marynarką wojenną oraz pojazdami bojowymi. Tego samego dnia zmieniono również stronę internetową gry na warthunder.com.
30 marca rozpoczęto testy wersji beta gry.
10 sierpnia gra wchodzi w fazę globalnej bety, jednak żeby dołączyć do gry, należy uzyskać zaproszenie.
2013
28 stycznia rozpoczęto otwarte beta testy gry w Europie oraz obu Amerykach. W testach zamkniętej bety wzięło udział ponad 600 000 graczy, którzy uczestniczyli w około 60 milionach bitew.
5 marca War Thunder przekracza milion użytkowników.
19 marca producenci gry wprowadzają aktualizację 1.29, która zmienia interfejs, sekcję zarządzania samolotem, dodaje kilka nowych maszyn oraz naprawia liczne drobne błędy.
22 marca wprowadzono oddzielny serwer dla Ameryki Północnej i Południowej oraz Australii. Miało to na celu zmniejszenie pingów i poprawę płynności gry.
Od 13 kwietnia możliwe jest używanie wszystkich pięciu nacji w trybie bitwy historycznej.
19 kwietnia wprowadzono czat głosowy umożliwiający porozumiewanie się graczy podczas bitwy.
14 maja ogłoszono, że od premiery konsoli PlayStation 4 gra będzie dostępna na tę platformę. Ukończenie gry ma nastąpić na przełomie lata i jesieni 2013. 20 sierpnia podano, że gra jest już dostępna na najnowszą platformę Sony.
11 czerwca wprowadzono aktualizację 1.31, zmieniającą nieco interfejs, poprawiającą grafikę oraz dodającą nowe samoloty.
4 lipca otwarto serwis warthunder.com w języku polskim.
24 lipca liczba graczy War Thunder przekroczyła 3 miliony.
7 sierpnia wprowadzono aktualizację 1.33, która zmieniła zarządzanie modyfikacjami samolotów, poprawiła grafikę i dodała do gry nowe samoloty.
Od 14 sierpnia War Thunder współpracuje z platformą Steam przy dystrybucji przedmiotów premium.
26 września wydano aktualizację gry do wersji 1.35.
2014
14 maja do gry zaaplikowano aktualizację 1.41, a z nią jednostki naziemne weszły w stan otwartej bety.
2015
6 listopada została wprowadzona duża aktualizacja 1.53 Nawałnica ognia. Wprowadziła odświeżoną oprawę graficzną za sprawą ulepszonego silnika graficznego Dragor Engine 4.0, ulepszoną animację wody, możliwość niszczenia całych budynków na mapach, dwie nowe mapy Przeprawa przez Ren i Stalingrad, Brytyjskie drzewko jednostek naziemnych, wiele nowych maszyn i usprawnień.